Windows 7’de Hyper Terminal Çalistirma

Posted: 11 Mayıs 2011 in WINDOWS, Windows 7

Bildiginiz gibi windows 7 ile hyper terminal agelmemekte ayni isi yapan çesitli programlar piyasada mevcuttur. Ama ben illaki hyperterminalde islem yapmak istiyorum diyorsaniz. Asagidaki adimlari uygulamaniz gerekmekte.

  1. Windows XP’de hypertrm.exe ve hypertrm.dll dosyalarini alltaki dizinlerde bulup kopyalayin:

* hypertrm.exe from C:\Program Files\Windows NT\
* hypertrm.dll from C:\Windows\System32\

  1. Windows 7 desktop’inzda bir klasor açip içine win xp’de bulmus oldugunuz  2 dosyayi kopyalayin.

  2. “HyperTerminal your default Telnet program”. Diye bir uyari mesaji gelecek. Orda alttaki Ticki  “Don’t ask me this question again” isaretleyerek terminalin açilmasini saglayabilirsiniz.

  3. sonraki adim ise windows xp deki hyper terminal açilisinda ne ayarlar yapiyorsak aynisi burdada uygulayacagiz.

Dosyalar

Hyper Terminal; http://yadi.sk/d/dv0_P-ZpGuwuT

Putty; http://yadi.sk/d/6zsSFwIxGuxhQ

Cheers

Yorumlar
  1. ahmet ahmet diyor ki:

    bari o dosyalarıda verseydinde kulaklarını çınlatmasaydık

  2. geiik diyor ki:

    Dosyaların boyutarı küçük vermeniz mümkün olabilirdi. XP ‘ye yakın olmayan insanlar sıkıntı çekebilir ama benim işime yaradı. Ellerinize sağlık ve çok teşekkürler..

  3. evliya diyor ki:

    wındows 7 Rs232 serı haberlesme calısmıyor dedıklerınızı yaptım ama sadete TCP protokollerı gorunuyor.Yınede emegınıze saglık tşk

  4. Harun diyor ki:

    Böyle bir konuyu okumaya gelen birisinin bu dosyalara da ihtiyacı vardır şüphesiz. Ben sizin yerinize yükledim, paylaşabilirsiniz.

    Hypet Terminal; http://yadi.sk/d/dv0_P-ZpGuwuT

    Evliya’nın yorumuna göre seri haberleşme yapmıyormuş. Seri haberleşme yapmak istiyorsanız Putty kullanabilirsiniz.

    Putty; http://yadi.sk/d/6zsSFwIxGuxhQ

Bir Cevap Yazın

